سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
شهرماخانه ما
شهروند ایرانی ساکن تهران با تخصص وتحصیلات وتجارب کاری در امور مدیریت شهری، با اعتقاد بر حل معضلات شهرمان در سایه سعی وتلاش و همیاری جمعی
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 316362
کل یادداشتها ها : 128
خبر مایه

موسیقی


                                            بسم الله الرحمن الرحیم

باسلام وآرزوی قبولی عبادات وعزاداری هایتان در ایام محرم

در روزعاشورا از طریق اخبار سیما تصاویر تجمع عظیم عزاداران حضرت اباعبداله الحسین (ع) در کشور مسلمان ترکیه و شهر توریستی استانبول بشدت مرا متعجب وشگفت زده نمود.

علت تعجبم نیز در این موضوع بود که ترکیه با آن نظام حکومتی بشدت لاییک و معتقد به اصول برجای مانده از آتا تورک و عقبه قدرتمند حافظ این اصول که توانست حزب اسلامگرای رفاه نجم الدین اربکان را در هم بکوبد چگونه اجازه ظهور و استقرار دولت اسلامگرای فعلی را داده واز این هم عجیب تر برگزاری مراسم روز عاشورا با آن عظمت داده است؟

از همه استدلالهای موجود که بگذریم این نکته ظریف را رندانه متذکر میشوم که استفاده نظام حکومتی ترکیه از تمام ظرفیتهای موجود در راه توسعه منافع ملی در دستور کار آنها قرار گرفته است.

این مسئله را در بازی دادن ترکیه توسط اروپاییان در مورد پذیرش این کشور در جامعه اروپا که آرزوی دیرینه آنهاست را دیده ایم والبته  چند پرده دیگرمجموعا  سبب شد تا ترکیه از استفاده موثر و تمام وکمال جبهه اسلامی منطقه حداکثر بهره را ببرد واز این طریق اروپا وآمریکا را در موضعی قرار دهد تا بی چون وچرا تسلیم خواست آن  شوند!

ما هم بایستی که از مسایلی اینگونه بهره برده و بجای تمرکز مطلق رابطه با 2یا3کشور درجه چندم آمریکای لاتین وجنوبی منافع خودمان را در همین دور وبر و اطراف خودمان بیابیم و از ترکهای همسایه عقب نمانیم.

این فرصتها مثل باد میایند ومثل برق خواهند رفت.

                                                                                                            یا علی






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           




ابزار وبلاگ